Blog 3

2 maart 2016 - Eilat, Israël

Maandag 29 februari

We ontdekken dat er in het centrum vrij WIFI is. De winkel is dichtbij en naar het strand gaan we met de auto. Je kunt merken dat het nog geen hoogseizoen is, want het is niet heel druk. Het strand is wat stenig, maar goed te doen. Alleen voor een gehandicapte wat lastig. Toch lekker gezwommen. Het vliegveld ligt midden in de stad en verdeelt de stad in tweeën. We zijn genoodzaakt uit eten te gaan en dat doen we in een shoppingcenter. Bij de ingang moeten we onze tassen laten controleren en dat doen ze punctueel. Er is strenge controle, want we zagen ook al een jong blaag van de security bij de ingang lopen met een pistool zichtbaar om zijn riem.

Dinsdag 1 maart

Het klinkt als lente, maar hier is het hoog zomer. Warm dus. We gaan bijtijds naar het Timnapark ongeveer 40 km ten noorden van Eilat. Het doet een beetje denken aan de parken in Amerika. Grote kleurverschillen in steen, aparte vormen en hoge stenen wanden. We mogen er met de auto in. De Htjes  (Hans, Hil en Henk) gaan een wandeling van een uur maken, zeggen ze, maar gelukkig zag ik ze na 2 uur en een kwartier, weer verschijnen. Ik zat lekker in de schaduw. Niet voor te stellen in het koude Nederland.

4000 jaar voor Christus zijn ze al begonnen met het graven van mijnen voor de koperwinning. Koning Salomo liet zuilen bewerken met lelies en granaatappels voor de tempel in Jeruzalem.

De North beach in Eilat is een centrum van vermaak, soort veredelde kermis, maar je moet er geweest zijn, dus…

Woensdag 2 maart

Het zou 33 graden worden, maar we zagen dat het 36 graden was. We gaan naar het onderwaterobservatorium. Het is er niet heel erg druk, lekker koel en mooi om te zien. Er zijn verschillende voorstellingen o.a het voeren van hele grote zeeschildpadden. We gaan ook echt diep de zee in. Wat een mooi koraal en vooral wat een prachtig gekleurde vissen en die zwommen dus vrij rond in de zee. Hans heeft een rolstoel voor mij geregeld en dat was fijn, want zoveel lopen wil die voet nog steeds niet.

We kijken nog naar de Coral beach, waar je kunt snorkelen, maar besluiten toch om dat morgen te doen. Het zal dan 23 graden zijn, heerlijk.

Hil wil nog graag vogels kijken en we rijden naar Ein Netafim. Ongeveer 12 km. Prachtig landschap Grillig, veelkleurig en als we langs een niet heel vlakke weg omhoog rijden hebben we uitzicht op Egypte, Jordanië en Saoedi Arabië. Jammer dat het wat heiig is, maar het is wel spectaculair. Henk rijdt heel netjes om zoveel mogelijk kuilen heen, zodat we weer veilig in huis zijn.

Dank voor jullie reacties. Leuk om wat uit ons geliefde vader/moederland te horen.

1. Nicolien Goedhart:
    2 maart 2016
    Van nu af aan ga ik jullie volgen. Samen met Aadje.
  2. Anne:
    2 maart 2016
    Wat geweldig toch dat er WIFI is, hoe lang had die ansichtkaart er over gedaan....nu weten we dat het redelijk gaat met Gerry, dat de 3Htjes in goede conditie zijn, dat jullie het heerlijk hebben. Maar jullie weten van ons heel snel dat het hier koud en regenachtig is!
  3. Ingrid Ehlert:
    2 maart 2016
    Fijn dat jullie zo genieten, ik geniet op een afstand mee!
  4. Wim en Ingrid:
    2 maart 2016
    Leuk om iedere keer iets van jullie te horen/lezen! Hier is het koud en regenachtig.......brrr.
    Fijn dat jullie zo genieten! Gerry, veel sterkte met je voet, we hopen dat het snel beter gaat.
    Liefs van ons!
  5. Hans en ineke:
    2 maart 2016
    Ha lieve vier, 't is fijn om goede berichten van jullie te horen. Wij genieten op afstand met jullie mee en zien uit naar jullie volgende blog en mooie foto's.....
  6. Ria:
    2 maart 2016
    Wat leuk om weer wat van jullie te horen,
    al die kleuren zand en gesteente herinner ik me nog.
    Geniet lekker Groetjes Ria